maandag 7 oktober 2013

wijsheden uit vervlogen tijden

De poging het recept van de Veluwse Appelcake te evenaren is zeer goed gelukt! Het beslag ging in lagen in het blik, aldus manlief, met in de laatste laag cranberries. Volgens het recept hadden het blauwe bessen moeten zijn, die hebben we, als het goed is, volgend jaar in eigen tuin. De suikerlaag op de schaal geeft de plakjes een lekker knapperig korstje. Dit recept is... een blijvertje!



Via Marktplaats verkoop ik de 'bouwblokjes' van manlief... Onze kinderen hebben er geen interesse voor, dan liever de ruimte in huis! Tussen de 30 en 40 jaar oud is het en daar zijn liefhebbers voor! Er wordt geboden en de koop is gesloten.


Bij het inpakken van de spulletjes kom ik een schattig boekje tegen. Het is gericht aan de ouders van de spelende kinderen en het bevat allerlei tips. Bijvoorbeeld; 'wat moet je doen als kinderen de blokjes door de kamer gooien' en 'kunnen meisjes er ook mee spelen'. Heerlijk gedateerd, ik smul ervan met een kopje koffie erbij (en een plakje appelcake natuurlijk). Hier volgen nog wat raadgevingen, als ik ze lees lees ik daarin vooral de visie van de schrijver... hij heeft zelf veel aan z'n hoofd en zou maar wat graag weer kind zijn!





En dan nog een goede tip van de fabrikant ;-)

maar bij deze blokjes hoeft dat juist niet lees ik even verderop... gelukkig;-)

Heerlijk! De blokjes gaan op de post, dat iemand anders er maar weer uren mee mag spelen!


3 opmerkingen:

izerina zei

Daar is iemand vast heel blij mee.

Annemarie zei

Wat geweldig leuk, dat boekje! Nou ben ik nog wel heel benieuwd wat je nou tegen blokjesgooiende kinderen moet doen?

Vlijtig Liesje zei

Gezellig leesmateriaal. Wat veranderen de inzichten en adviezen toch veel.