zondag 13 oktober 2013

wel of geen ontwerp en leuk voor later

Jongste heeft ergens in huis een pakketje met textielstiften gevonden en komt naar me toe met een wit t-shirt uit haar kast. Mama, mag ik hierop tekenen? Nou vooruit, ik geef haar de opdracht om eerst op een papier een ontwerp te maken en dan mag ze tekenen, ná het eten. Zucht... wachten is vervelend als je iets leuks wilt gaan doen (dat weet ik zelf nog heel goed van vroeger) en een ontwerp maken? Nou  ja, voor mama dan. Jongste maakt een ontwerp (is dit goed zo mama?) en tekent, ná het eten, wat op dat moment in haar opkomt. Een ontwerp is iets voor grote mensen denk ik dan, wat heerlijk om gewoon dát te maken wat je op dát moment bedenkt!


Ondertussen zijn we al een klein weekje jongste's knuffel kwijt. Het is een konijntje wat ze kreeg van mijn vriendin en zonder slaapt het écht minder fijn! We hebben gezocht in haar kamertje maar geen konijn. Ik bedenk op dat moment dat we helemaal geen foto's hebben van haar knuffel. Niet dat we anders foto's zouden verspreiden maar stel dat de knuffel niet terugkomt, dan hebben we voor later helemaal geen herinnering...

Het is een goed moment om haar kamertje dit weekend eens goed op te ruimen. Een nat doekje over de vlakke delen, de stofzuiger erdoor, alle losse spullen op het bed en dan ordenen, wat hoort waar. Als de losse spullen een plekje hebben gekregen halen we het bed af...


... en daar is konijn! Wat zijn we allemaal blij! Jongste neemt konijntje mee naar beneden en krijgt de opdracht om foto's te maken. Hier zie je er twee van. Vandeweek ga ik dat ook nog maar eens doen met de knuffels van de oudste twee; leuk voor later!


Geen opmerkingen: