zondag 6 oktober 2013

een gróte kans!

Terwijl de kinderen zich vermaken in het zwembad ervaar ik, op het droge, ook 'stroming en flow'... Een heerlijk moment is dat altijd, zo aan de rand van het zwembad. Een kopje koffie in de tas, wat lekkers voor hongerige mondjes die zich af en toe melden maar vooral... een inspirerend boek!


De materie is ingewikkeld en eenvoudig tegelijk. Ingewikkeld om zo even na te vertellen, eenvoudig om het 'ja, natuurlijk!' wat ik steeds ervaar tijdens het lezen. Ik raak steeds meer overtuigd van een grotere lijn, een diepere betekenis en voel me daarmee verbonden. Troostend, relativerend, verrijkend, allemaal termen die van toepassing zijn. En dan te bedenken dat ik dit boek voor een euro kocht in de kringloop ;-) Tijdens het lezen kom ik regelmatig onderstreepte stukken tegen, uitroeptekens en sterretjes. Een grappig idee dat iemand anders ook geraakt werd door wat hij of zij las en zo de grote lijn aangaf. Het stoort mij niet, het maakt me juist bewust van dat grotere geheel...

Thuisgekomen eten we een bord spruitjessoep en een tosti en raken we aan de praat over 'dat grotere'. Vragen als; waar houdt de wereld op, hoe groot is het heelal, waar ben ik als mijn leven stopt en waar was ik dan voordat ik werd geboren... Het zijn grote vragen uit kleine mondjes en tegelijk de vragen van ons allemaal. We besluiten dat niet op alle vragen antwoord hoeft te komen. Tenslotte is het dagelijks leven hier en nu... en dat leven; is een gróte kans!


1 opmerking:

izerina zei

Al die vragen zouden je inderdaad het nu laten vergeten