maandag 26 november 2012

Hundertwasser mét bespaartip!

Kwamen in de eerste Hundertwasserles vloeiende lijnen en vormen aan bod, bij de tweede les waren dat ogen...

de stam van een boom, onderdeel van een tekening

en bij de derde les Hundertwasser; huizen! Het is leuk om te doen en als je weet hoe te beginnen ook helemaal niet moeilijk. Alle technieken kun je samenbrengen in één werkstuk, je kunt er gerust dagen mee bezig zijn. Wat ik erg leuk vond bij de laatste les is dat we werkten op stukken karton, ribbeltjeskarton, gewoon van dozen. Niks duur papier dus, en het werkt perfect, eerst met watervaste stiften en daarna met ecoline. Zitten er oneffenheden of kreukels in het karton dan geeft dat júist een leuk effect! Ikzelf werkte op wit karton en het leuke is, doordat het zo stevig is kan het zó opgehangen worden, een plakhaakje erachter en klaar ben je. Straks in de kerstvakantie zorg ik dat er witte stukken karton klaarliggen zodat de kids ook aan de slag kunnen. Van Sinterklaas heb ik ecoline in de kleuren goud en zilver gevraagd...




En wat betreft de stickervelletjes voor gratis HEMA glazen, die gaan naar Tineke. Mail je even naar het mailadres wat je rechts op mijn blog vindt met je adresgegevens? Dan stuur ik je de stickertjes toe.



1 opmerking:

De Verdubbeldame zei

Heel mooi, en toch ook weer heel anders dan wat wij in de cursus deden. Ik zal binnenkort ook weer eens wat foto's van mijn Hundertwasser-maaksels showen!