zaterdag 3 november 2012

sokken breien, houtskool tekenen en lekker eten

Zomaar een zaterdag in november... zoonlief moet een uitwedstrijd voetballen en papa is mee. Zo hebben we dat afgesproken, ik 'doe' de thuiswedstrijden en papa rijdt mee als er uit gespeeld moet worden. Vandaag kan ik dan ook lekker uitslapen, de meiden redden zich beneden, smeren zelf hun broodjes en vermaken zich, ik lees zomaar een uur in 'Spring' van Hella de Jonge. Het is herfstig buiten, alleen voor het hoognodige zijn we buiten zoals de boodschappen doen, verder is er genoeg te doen binnenshuis... Zo leg ik de laatste hand aan een sokkenpaartje. Dat werkje ligt al lang op de plank! Gelijk zet ik een sloffenpaartje op van de resterende bolletjes, dat kan er nog net uit. Gisteren heb ik mijn voorraad sokkenwol weer eens doorgesnuffeld op zoek naar een bepaald bolletje. Conclusie; ik mag van mezelf voorlopig geen garen meer kopen want heb nog méér dan genoeg!


Aan de keukentafel krijgt jongste ondertussen tekenles van oudste. Heerlijk is dat als dat vanzelf ontstaat. De houtskool is al maanden in huis en opeens, als het moment er blijkbaar goed voor is, wordt het tevoorschijn gehaald en wordt er fijn mee gewerkt.



Papa belt vanuit de winkel; 'doe je de oven aan?' Er komen afbakcroissantjes uit de tas en ik maakte al snel het deeg voor havermoutkoekjes. Het kan tegelijk in de oven. De havermoutkoekjes zijn gevuld met stukjes gedroogde abrikoos en cranberries. Daarvan kocht ik een grote portie in de aanbieding bij een natuurvoedingswinkel. Ze verdwijnen zo handje voor handje in allerhande baksels en het staat mooi; geel en rood. Handig om in huis te hebben!


Tja, en wat doe je dan zoal met al die geraapte walnoten? Vandaag gingen ze op een heerlijk broodje. Misschien ken je het wel, het is heel eenvoudig; besmeer een broodje met honing, leg daarop plakjes brie en leg daarop de walnoten. Erg lekker!


Boven hoor ik gerommel; terwijl mama blogt helpt papa de kinderen met het opruimen van hun kamers! Ik ga eens kijken of ik nog iets kan betekenen. Fijne zaterdag allemaal!

1 opmerking:

Trudy zei

Zo te lezen heb je weer een heel fijne dag gehad... en dat broodje ziet er heerlijk uit zeg!!