zaterdag 5 juli 2014

de stad is mijn moestuin

Vandeweek vraagt iemand mij; 'jij hebt toch een moestuin?' Mijn antwoord daarop? 'De stad is mijn moestuin!' Als ik langs de speeltuin fiets hier niet zover vandaan ruik ik de geur van gistend fruit en ja hoor; de pruimen liggen rijkbezaaid op de grond. De eerste emmer geraapte pruimen is inmiddels verwerkt tot 14 potten pruimensap. Nog een paar keer zo'n emmer (die hoeveelheid past precies in onze sappan) en, wat pruimen betreft, kunnen we er weer een jaartje tegen ;-) Het sap gaat door de karnemelk, zo maken we onze eigen yokidrink. Verder drinken we onze eigen aanmaaklimonade van sap aangelengd met water en het sap van een halve citroen. 


Wil je weten of je, bij jou in de buurt, ook kunt oogsten in het openbaar? Kijk dan eens op pluk de stad en scroll naar je eigen woonplaats.

Vanmiddag leent buurvrouw onze plukzak en komt die later gevuld terugbrengen met een deel van haar grote opbrengst 'perzikozen', een kruising tussen perziken en abrikozen. Fotogeniek toch altijd, dat fruit. Zoon, onze grote fruiteter, keurt er gelijk eentje. Beoordeling; mmmm....


Jongste schildert vanmiddag deze prachtige ballerina met bijzonder prachtige tekst. Het wordt steeds duidelijker dat jongste dansbenen heeft en dat is gesignaleerd door haar dansjuf. Ze heeft auditie gedaan en mag door naar de selectie danslessen voor klassiek ballet; en dat is 'heel leuk hoor'... súperleuk!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu al pruimen? Ik ga gauw kijken! Ik vind de gele het allerlekkerste .. die zijn meestal net iets laten rijp dan de rode.

izerina zei

Hier staan appelboompjes bij het spoor. Maar er zijn vlakbij huizen gebouwd. Dus moet de oogst met meer mensen gedeeld worden.