zondag 13 juli 2014

lopende supporter

Bij één van de ingangen van Zutphen, voor de oude IJsselbrug, staat het beeld van 'de lopende man'. Een bronzen beeld van een sjokkende man met een versleten jas. Onduidelijk is waar de man vandaan komt, ook niet waar hij naartoe gaat. De man is zichtbaar geadopteerd door zijn buurtgenoten; Als het koud is heeft hij vaak een muts op en een sjaal om en nu, tijdens het WK, is hij uitgedost als oranjesupporter ;-)


Het heeft een beetje geholpen... Nederland is derde geworden! De supportersartikelen zullen wel snel verwijderd worden, ik ben nog net op tijd voor een paar foto's. 


Jaren geleden had ik tekenles, toen maakte ik ook foto's van dit beeld en ging oefenen met Oost Indische inkt. Ik heb de tekeningen vandaag weer onder het stof vandaan gehaald. Wat was dat eigenlijk een leuke tekenopdracht! 4 tekeningen; 1 met gewassen inkt, 1 krassen, 1 stippelen en 1 met alle technieken gecombineerd. Mijn handen jeuken, ik wil weer meer gaan tekenen!





Geen opmerkingen: