donderdag 15 mei 2014

nog eens weer

Half 10; boodschappen in de kast, was opgehangen, ontbijtboel opgeruimd, lunchpakketje in de tas en daar staat vriendin met haar fiets. Zij kent de omgeving van Zutphen op haar duimpje, we gaan fietsen en ze gaat mij haar roots laten zien. We fietsen in een omgeving die mij wel én niet bekend is, zijwegen die ik normaal gesproken niet neem slaan we nu in en ik moet kiezen; kletsen of rondkijken. Het wordt een combinatie van beide, het is gezellig!


We parkeren onze fiets en lopen de landerijen en bossen in, wat leuk! Dat ik dit allemaal niet eerder heb bewandeld. Vreemd eigenlijk dat je je eigen omgeving soms links laat liggen en op zoek gaat naar moois verderop. We wandelen langs een onbemand koffiehuis, zelfbediening! Alles in goed vertrouwen, afrekenen kan in een klein geldkistje, wat is dat ontzéttend leuk!



Het is mooi hier in de Achterhoek! En ook heel mooi is deze oude schuurdeur... allemaal laagjes van verschillende kleuren verf, bewijs van vele jaren, leveren een prachtige kleurexplosie!


Allebei worden we blij van blauw, van deze (vooral voor haar!) bijzondere schuurdeur, van onze fietstocht en van ons fijne gesprek. Dat doen we nog eens weer ;-)


3 opmerkingen:

Trudy zei

Da's zeker leuk zeg! Als ik vragen mag... welke kant fietste je op?

Anoniem zei

BEn heel benieuwd waar dan onbevrouwde koffiehuisje is!

Vlijtig Liesje zei

De eigen omgeving is echt prachtig vaak. Ik moet nodig ook weer eens naar Zutphen!