woensdag 21 mei 2014

als een kind

Sinds mijn verjaardag een paar weken geleden ben ik de gelukkige eigenaar van de werkboekjes en kaartjes van op verhaal komen. Vandeweek maakte ik een 'heelbeeld', door kaartjes te trekken, te tekenen in een speciaal voorgeschreven cirkel en daarna te ontdekken waar elk deel van de cirkel naar verwijst. Het deel van de cirkel dat je hier ziet verwijst naar de, voor mij, nabije toekomst...


Het is verhelderend om iets dergelijks voor mezelf te tekenen, te omschrijven en te ervaren. Welke kaartjes je ook trekt, er ontvouwt zich altijd je eigen verhaal omdat jijzelf degene bent die er de betekenis aan verbindt. Heerlijk is het om 'spelen' in de praktijk te brengen. Dat heb ik een tijdlang te weinig gedaan denk ik, druk als ik was met 'moeder-zijn' kwam het kind in mij wel eens in de verdrukking. En eigenlijk... hoef je alleen maar met je eigen kinderen mee te doen, zo gemakkelijk is het heb ik ontdekt ;-)



Zie je hier jongste het water in rennen... dat deed ik ook!



Zie je hier zoon een salto maken op de trampoline, dát kan ik niet ;-) maar trampoline springen wel! En loopt jongste na dansles normaal gesproken op een muurtje aan de hand van haar moeder. Vandaag hebben we de rollen omgedraaid! Tot groot plezier van mijzelf en grote hilariteit van jongste. 


Je bent nooit te oud om kind te zijn!

Geen opmerkingen: