vrijdag 24 oktober 2014

evenwicht

Gemakkelijker gezegd dan gedaan...


Op de buitenkant van de deur van ons kleinste kamertje hangt een poster met allemaal tips en adviezen om je leven te versimpelen. Eerlijk gezegd heb ik de tips nog nooit echt goed bekeken maar dan ineens valt mijn blik op het volgende; 'zeg vaker nee' 


Ach ja, dat is natuurlijk heel logisch zou je denken alleen... nog geen meter verderop staan deze 2 letters;


Ik moet er om lachen want hoe rijm ik dat nu met elkaar? Toch weet ik dat beide klopt. Vooral tijdens een schoolvakantie word ik met m'n neus op dit feit gedrukt. Is het moeders eigen of hoort het bij mij? Zeg ik teveel 'ja' tegen allerlei plannen dan komt het moment dat er toch een duidelijk 'nee' moet komen. Ik kan niet goed tegen teleurgestelde gezichten maar weet ondertussen ook dat ik met teveel 'ja' over mijn eigen grenzen ga. Interessant om eens over na te denken; hoe bewaar ik het evenwicht tussen anderen tevreden stellen en mezelf niet uit het oog verliezen? En bestaat 'ja' niet juist bij de gratie van 'nee'? Ik wens jullie een fijn weekend ;-)

Geen opmerkingen: