zondag 12 oktober 2014

nadenk-loper

Lekker even wandelen door de Uiterwaarden. De meiden gooien stenen in het water en ik zie voor het eerst dit;


Een spiraalvorm in het gras die blijft bestaan doordat mensen regelmatig de spiraal lopen. Op het internet google ik de symboliek van een spiraal;

De spiraal symboliseert; 
Leven, loslaten, verdieping en levenscyclus.
Het leven is als een spiraal, naar binnen en weer naar buiten,
van verbinden en weer loslaten. 


De meiden zijn verbaasd 'heb je hem hier nog nooit gezien?' Nee dus, het verbaast mezelf ook! Jongste noemt het een 'nadenk-loper' want 'als ik erdoorheen loop ga ik altijd nadenken, maar nu loop ik er niet door dus ik denk niet na'. Ze heeft groot gelijk ;-)

Ik loop de spiraal eerst naar binnen, dan naar buiten en moet even stil blijven staan want... duizelig!


Daarna lopen de meiden alsnog door de spiraal. 'Heb je nog iets in je tas? Want je moet op die steen in het midden iets neerleggen voor de volgende die de spiraal gaat lopen'. Ja hoor, altijd.



Wat een mooie symboliek! En dat duizelig worden... past ook wel bij het leven ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Ga nog eens alleen terug en loop de spitaal met een intentie. In het midden kun je symbolisch iets achterlaten dat je niet meer met je mee wilt dragen. Neem de tijd, het doet heel veel met je lijf en ziel hoor, zo'n vorm lopen!