donderdag 27 november 2014

moed, kracht, wijsheid en... mild zijn


mildheid betekent voor mij dat energie gaat stromen...

Soms zijn een paar regeltjes voldoende om m'n blik te richten. Als het 'ergens schuurt' en het voelt alsof er een antwoord moet komen is dit stukje tekst heel helpend;


Want waarom kiezen tussen 'wel' en 'niet', tussen 0 en 100, tussen zwart en wit? De uitersten kunnen heel goed hand in hand gaan. Door moed, kracht en wijsheid in jezelf aan te boren ontstaat de basis waarin energie weer kan gaan stromen. Dan kom je misschien niet op de perfecte bestemming uit maar open je wel de deur naar de meest werkbare ;-)

De perfecte bestemming (als die al bestaat?) is vooral een beeld in je hoofd, een werkbare bestemming is in het hier en NU, handen uit de mouwen en wie weet waar je uitkomt? Is de instelling er ééntje van moed, kracht en wijsheid dan zou dat wel eens heel goed kunnen uitpakken. Deze tekst vind ik daarbij ook heel erg mooi;


De mindfulnesstraining van de afgelopen weken heeft me veel gebracht. Dingen die ik eigenlijk al wist hebben een verdieping gekregen. Door 8 weken lang dagelijks huiswerk (mindfulnessoefeningen) te doen ben ik gewend geraakt aan de dagelijks terugkerende focus. Tijdens de tekenles die ik vanochtend volgde op de Zutphense tekenschool maakte ik het werk wat bovenaan dit blog staat, het mag een tijdje aan de muur... als focus!

3 opmerkingen:

izerina zei

Die bovenste regeltjes kreeg ik van een vriendin,toen ik in een moeilijke periode zat.. Ze hielpen me om anders tegen de situatie aan te kijken.

kruidigmeisje zei

De bovenste regels komen overeen met het gebed dat de Alcholics Anonym elke bijeenkomst opzeggen. Zo blijven die mensen uit hun vaste paniekpatroon en uit de drank.
Maar AA heeft het geloof ik ook gecopieerd van iets/iemand. En gelukkig helpt het ook mensen die niet aan de drank zijn, om beter beslissingen te nemen. ;-)

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het mooi!