zondag 6 maart 2016

zondag zendag

Ken je dat? Je wordt wakker en neemt je voor een rustige dag te hebben. Zo'n dag waarvan je altijd weer denkt dat die bestaat ;-) Beetje rommelen, beetje lummelen en daar dan van genieten... Meestal wordt zo'n dag door mij gewoon weer gevuld met van alles waarvan ik denk dat het heel belangrijk is, dat het niet kan wachten. Met dingen die ik denk éven te gaan doen en wat dan toch altijd weer meer tijd blijkt te kosten. Zo'n dag dat ik het later en later zie worden en bedenk dat ik nog helemaal niet buiten ben geweest, en dat terwijl er zo'n heerlijk zonnetje schijnt...


Om half 4 trek ik mijn jas aan. Ik laat alles voor wat het is en stap op de fiets. Ik heb gehoord dat het IJsselwater enorm is gezakt, dat wil ik zien! Ik fiets een vertrouwd rondje en in die 20 minuten wordt het helemaal stil in mij. Ik ruik de IJssel, hoor de ganzen, voel de zon op mijn lijf en ben even alleen met mezelf. Heilzaam die paar minuutjes. Een klein moment 'zen' is genoeg maar ik moet die momenten wel voor mezelf regelen ;-)

Ik wens jullie een fijne zondag verder!

1 opmerking:

Anoniem zei

Enorm verschil met afgelopen dagen, dat IJsselwater. Het blijft een wonder hè!