woensdag 2 maart 2016

zwerfvuil hamsteren en focus

Het is droog, ik ga een rondje zwerfvuil 'hamsteren'. En nee, ik voel me niet gekke Henkie ;-) Ik doe dat elke keer met plezier. Na het rondje is mijn geadopteerde stukje wijk weer helemaal netjes en dat geeft mij het bijbehorende tevreden gevoel!



Misschien is prettig gestoord een betere omschrijving? Daar moet ik even aan denken als ik dit stukje hout in het gras zie liggen in de vorm van een hart. Het eerste wat ik denk is; daar ligt mijn beloning ;-) Het houtblokje klem ik naast de tas in mijn hand. Thuis ga ik het stukje drogen op de verwarming. Leuk om een kaarsje op te zetten fantaseer ik. Ik raap nog even door en... glij uit in een drol. Tja, dat hoort ook bij deze activiteit. Vaak zijn ze te ontwijken maar één moment van niet opletten...

Tijdens het rapen zijn mijn gedachten vaak helemaal in het nu. Ik loop van blikje naar sigarettenpakje en vul zo mijn tas. Het vinden van een hart en het uitglijden in een drol brengt me een leuk inzicht. Mijn focus is het gelukje, niet de pech. Ik ben blij met die sterke wil me te focussen op het positieve en dat... is misschien wel weer mijn geluk ;-)


2 opmerkingen:

In de weer zei

Hartjes, zo leuk om te vinden.

Anoniem zei

Heerlijk he, dat rapen. Ik combineer het met mijn dagelijkse ochtendwandelingetje. Wordt soms wat raar bekeken, maar dat interesseert me heeeeelemaal niets. En heerlijk om te weten dat ik dus niet de enige ben!

N.