woensdag 16 maart 2016

samen met mezelf

Ik ben er een paar dagen niet. Of beter gezegd; ik ben er een paar dagen wel! Aan het Noordzee strand, helemaal in m'n uppie en samen met mezelf. Is het alweer twee jaren geleden dat ik dat voor het eerst deed? Alleen op reis, in stilte... Was dat toen vooral spannend nu ervaar ik het als een oase van rust. Geen tv, geen muziek, niet bellen, wel strand en zon en boeken en de tijd aan mezelf...


Aan het begin van de dagen neem ik me een aantal dingen voor. Een van die dingen doe ik vanmiddag; Ik bezoek in Bergen museum Kranenburgh met de expositie 'Silence out loud' van Joost Zwagerman. Ik zie de expositie voor de tweede keer maar ervaar hem nu weer heel anders dan de vorige keer.

...ik kan niet zonder...
Tijdens deze dagen ervaar ik de tijd en de ruimte om ongestoord met dingen bezig te zijn en ik doe die dingen ook allemaal. Het opent me wel de ogen zeg; ik laat me normaal gesproken heel gemakkelijk afleiden door van alles en nog wat en daarvoor is maar 1 iemand verantwoordelijk en dat ben ikzelf!


Heilzaam deze dagen zo! En wat voel ik me een geluksvogel dat ik weer terecht kon op deze vertrouwde plek ;-)

1 opmerking:

Christel | Het rijke wijf zei

Ohhh wat heerlijk lijkt mij dat. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen weg. Dan ben ik niet helemaal alleen op de plek waar ik naar toe ga. Maar ik heb wel een eenpersoonskamer en ga dingen doen voor mij alleen. Ik kijk er naar uit en vind het ook heel erg spannend.