zondag 15 juli 2012

openlucht museum

Het was een heerlijke dag, we hebben onze ogen uitgekeken! Vandaag zijn we een dag naar het Openlucht Museum in Arnhem geweest. Terug in de tijd, ervaren hoe het leven vroeger kan zijn geweest. Fascinerend om te zien hoe relatief kort geleden (50 tot 100 jaar terug) nog zo anders werd geleefd en al die kennis en ervaring nu verloren dreigt te gaan. Mijn hang naar vroeger komt weer helemaal tot leven als ik, boven aan de keldertrap in de Molukse barak uit Hoge Mierde, deze inmaakvoorraad zie staan. Ik kan me goed voorstellen hoe tevreden iemand vroeger kon kijken naar het resultaat van haar inmaken, al was het toen pure noodzaak en is het nu, voor mij, een gekozen bezigheid. Wat een rijkdom als dat ook nog eens allemaal in je eigen tuin is gegroeid!


In diezelfde barak fotografeerde ik ook deze keuken. Áls ons keukenproject nog eens uitgevoerd gaat worden staat een keuken zoals deze op mijn verlanglijstje! (net als bij mijn opa en oma...)


En toen vond ik in een winkeltje 'van toen' deze geweldige ansichtkaart! Zwerfvuil is van alle tijden, dat blijkt dus maar...


Geen opmerkingen: