vrijdag 14 december 2012

de eerste boom, Hundertwasser en een potje sjoelen

Gisteren was ik aanwezig bij een prachtig moment! Mijn maatje van Pluk de Stad is lang bezig geweest de mogelijkheden van het nieuw leven inblazen van de oude Stadsboomgaard aan het Bongerdspad te verkennen. Gisteren was het dan zover; de eerste fruitboom ging de grond in, volgende week zullen er nog een flink aantal volgen en dan is de reconstructie van de oude Stadsboomgaard een feit! Gewéldig!


Vandaag had ik, met jongste, mijn vijfde Hundertwasserles. Dat tekenen op karton vind ik een ontdekking; het werkt plezierig, het tekent en schildert fijn. Deze les lag het accent op het tekenen van een gezicht. Ik kan je vertellen dat, op het moment dat ik de eerste streep op het papier zet ik geen idee heb hoe het af zal lopen. Je doet, en doet en kijk; dan wordt het zoiets als dit... beetje vreemd maar... leuk om te doen!


Vanavond hebben manlief en ik gekaasfonduet en de kinderen een broodje vegetarische 'shoarma' gegeten. Na het eten hebben we ouderwets gesjoeld. De televisie en de computer hebben grote aantrekkingskracht maar als dan de sjoelbak op tafel wordt gelegd ben ik blij te zien dat de kids dat ook heel erg leuk vinden. Ik vind het zelf ook leuk om te doen (al gooi ik niet de score die mijn moeder af en toe weet te gooien; 148!)



Geen opmerkingen: