woensdag 19 december 2012

lopende band werk en lekker vegetarisch; Pizza!

Hier bij mij thuis is het soms net een fabriek! Het is nog net geen lopende band werk maar als de kinderen de smaak te pakken hebben is er geen houden meer aan! Een pakje ronde vouwblaadjes, een paar scharen en het productiewerk begint! (Dat belooft nog wat voor toekomstige baantjes...) Nou moet ik zeggen; het is ook wel heel erg leuk en dan vooral de verrassing als je de blaadjes terugvouwt; terwijl je knipt weet je niet wat het eindresultaat zal zijn, al worden ze wel steeds vindingrijker; hartjes, sterretjes, na heel vaak knippen weet je precies hoe je die tevoorschijn moet toveren... Al eerder knipten we er een heleboel, dat zie je hier. De foto hieronder is een deel van de productie nú...


Deze knipexplosie valt precies samen  met de kerstkaartentijd! En dat bracht mij op een idee! Gisteren stapte ik op de fiets en kocht 100 van deze kleine taartrandjes (maatje cupcake). Dat kostte bij elkaar 58 cent. Als we nou eens het nuttige met het aangename verenigen... dan hebben we dit jaar prachtige kerstwensen die niet misstaan als kerstknipsels in een kerstboom!


even lamineren... wordt vervolgd!


's Ochtends krijg ik de vraag; ga je weer eens pizza maken? Goed idee! De bodem maak ik zelf op de volgende manier; 

500 gr meel
7 gr droge gist (oplossen in 250cc lauw water met een schepje suiker)
eetlepel olie
flink strooien met de oregano
mespuntje zout
deeg van kneden en op de bakplaat 

tijdens het maken van het pizzabeleg staat de bodem in de oven op 50 graden te rijzen.
Het pizzabeleg is vegetarisch. Ik laat een half zakje  macaronimix wellen en verwarm dit met een blikje tomatenpuree in de koekenpan, dat smeer ik op de bodem, de bodem gaat weer in de oven om verder te rijzen. Dan fruit ik een flinke ui in ringen, dat gaat op de bodem, een bakje champignons, die gaan ook op de plaat, een aantal tomaten in plakjes erop en kaas eroverheen. Tussendoor ook nog weer flink strooien met de oregano.
De pizza in de oven, ik denk zo'n 45 minuten, dat moet je zelf even uitproberen, ik prik een keer in de korst en bepaal dan of ie nog langer moet. 

eet smakelijk!

1 opmerking:

Roelien zei

Wat een mooi idee van die taartrandjes!