zaterdag 1 december 2012

samen tekenen en weekenddingen...

Gisteren mocht jongste mee naar Hundertwasser tekenles. Ik had voor haar geen speelafspraak kunnen regelen en dat was helemáál geen probleem! De oudste twee bleven over op school en jongste en ik aten samen een broodje. Daarna gingen we naar les en maakte jongste een Hundertwasserhuis en mama een Hundertwasserstad! Thuisgekomen zijn de pieten gelijk aan de slag gegaan, ze probeerden op het huis te klimmen en dat is gelukt! Sinterklaas durfde niet, die staat bij de voordeur. 


Het is zó leuk om te werken op ribbelkarton. Een doos helemaal opengemaakt en achter de missende delen andere stukken karton geplakt. Dat geeft diepte in je werk. Streepjescodes en andere tekst kun je een rol laten spelen in je werk. Door te werken op wit en donkerder karton en glitterpapier toe te voegen ontstaan er grappige lichteffecten.


Vandaag was dit een deel van de ochtend mijn uitzicht; zoon had een voetbalwedstrijd, wat was het koud! 


Daarna heb ik een tijd dit gezien; met pakjesavond voor de deur heeft Sint mij gevraagd of ik hem een beetje wil helpen. Tuurlijk!


Deze raamversieringen heb ik al heel vaak zien hangen, ik vindt ze móói! Een foto heb ik niet eerder durven maken, toch een beetje raar van iemands ramen een foto maken. Maar nu waren de gordijnen dicht... 

symmetrie in de stad...

Geen opmerkingen: