vrijdag 20 december 2013

gunnen, geven, verrassen

Mijn dag begint actief, de kinderen gaan nog één dagdeel naar school en dan hebben ze vakantie. Ik heb bedacht de koelkast en voorraadkast aan een inspectie te onderwerpen. De koelkast krijgt daarbij gelijk een poetsbeurt. Met de kerstdagen voor de deur zullen de planken zich weer flink gaan vullen en ook de voorraadkast kan wel wat ordening gebruiken. Opruimen, vanavond opeten, boodschappenlijstje maken. Met een, letterlijk, opgeruimd gevoel vertrek ik naar de winkel voor de eerste insla-ronde.


Als ik thuiskom ligt er iets in de vensterbank, wat hou ik toch van dit soort verrassingen! Een kadootje ingepakt in een bijzonder papiertje; het is de kaart van de provincie waar ik geboren ben, om het omgevouwen hoekje zelfs mijn geboortedorp... Wat bijzónder! Snel een foto en dan uitpakken;


De gulle gevers hebben deze servetten voor mij gekocht, die ga ik gebruiken bij ons kerst'diner'. Wat lief als mensen aan je denken, wat fijn om zo verrast te worden, dank, dank, dank! En dan denk ik; hoe leuk is het om een ander iets te gunnen, te geven, om een ander te verrassen. Het leven wordt er leuker van, voor de ontvanger én voor de gever! Vandaag was het de krent in mijn pap... het stimuleert me om zelf ook steeds in de geefstand te denken. Want... het leven is een feestje en iedereen is uitgenodigd!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk zeg! Geniet ervan ;-))

Elisa zei

Wat leuk