vrijdag 13 december 2013

ouderwets, bijzonder en... je kunt hut!

En zo kon het zomaar zijn dat ik gisteren, met manlief, in het Boymans van Beuningen liep in Rotterdam. Voorafgaand aan een familiefeestje hebben we samen nog wat tijd en lopen ouderwets rustig door een prachtig museum. Maar eerst onze jassen ophangen in deze zelfbediening garderobe (met op de achtergrond het paasei van Jeff Koons)


In een zaal vinden we dit grappige kunstwerk van Maurizio Cattelan, 'Manhole'. Het is een zelfportret van de kunstenaar, wonderlijk...



Deze appels en peren staan op een groot schilderij van Charley Toorop, appels en peren die móet ik fotograferen.


En vanochtend maak ik een foto van een heel ander kunstwerk op een heel andere locatie namelijk in Deventer. Het is een stukje van een muurschildering en de tekst vind ik, met reden, prachtig ;-) Alsof ie er speciaal staat voor mij...

je kunt hut!

Geen opmerkingen: