woensdag 6 maart 2013

van A(mersfoort)... tot Z(utphen)...

Tsja, waar zal ik vandaag eens iets over schrijven. Ik zit buiten in de zon (niet verkeerd) en kijk om me heen. Natuurlijk! Ik laat jullie mijn verzameling zien;

Ik heb een heel bijzondere verzameling. De verzameling valt niet zo op want de onderdelen staan verspreid door huis en tuin. Het begon zo... toen ik in Amsterdam woonde vond ik 2 zinken vuilnisemmers bij het grofvuil. Dat was een leuke vondst! Ze waren gedeukt maar dat mocht de pret niet drukken. Op beide deksels stond Amsterdam en ik nam ze in gebruik als vuilnisemmer en als plantenbak. 


Dezelfde vondst deed ik, ook bij het grof vuil, in Amersfoort, de stad waar onze oudste werd geboren...


In Zutphen plaatste ik een advertentie bij de supermarkt, resultaat; 2 vuilnisemmers met daarop 'Zutphen'.


Hier zie je er 3 bij elkaar staan. In eentje zit een olijvenboompje, die heeft de winter overleefd. In de andere zit een agapanthus, die heeft de winter helaas níét overleefd.... In de derde zit hemelsleutel, ieder jaar komt die heel trouw weer op, ik zie de knopjes alweer verschijnen. 2 andere vuilnisemmers staan allebei onder een appelboom, er gaan tomatenplantjes in en de touwtjes waaraan de planten omhoog kunnen klimmen worden vastgemaakt aan een tak van de appelboom. Zo staan ze beschut en stevig. Vorig jaar bracht het een leuke oogst tomaatjes!


En last but not least; eentje van mijn eigen geboortedorp. Nu hebben we van al onze geboorteplaatsen een zinken vuilnisemmer, op ééntje na; Iemand wel eens gehoord van het dorp 'Piershil'? Dat is de emmer die we nog missen en dan zijn we compleet! Al is een emmer van Groningen en Rotterdam ook welkom, daar hebben we onze studentenjaren doorgebracht...


4 opmerkingen:

meiske zei

Wat een leuke verzameling. En een mooi recycle-projekt. Geef je vuilnisemmer een tweede leven.

Trudy zei

Oh wat grappig zeg! Ik heb ook zo´n emmer in de tuin staan, geen idee eigenlijk wat daar voor plaatsnaam op staat! Wij hebben de hosta´s in de emmers en wekketels staan. Zo kunnen er geen slakken bij komen, ik heb dan ook nooit last van gaatjes in de bladeren. En gewone zinken emmers voor de kruiden. Die zet ik bij de deur. Makkelijk met koken als je even snel iets wilt pakken! Fijne avond!

Anoniem zei

Da's leuk! Wij hebben er eentje van Haarlem (geen enkele binding mee) en eentje van ... (geen idee!). Wij woonden 20 jaar in en in de buurt van Amersfoort, leuk dat jij er daar ook eentje van hebt. Ik gebruik ze als ... buitenprullenbak, origineel he :-))

Anoniem zei

gebruik er twee allebij nog als vuilnisbak de ene in de keuken de andere achter in de tuin in de schuur ze voldoen beter als al die andere dure vuilnisbakken
groetjes tineke