dinsdag 12 maart 2013

what's in a name

Al bladerend in een krantje viel mijn oog op deze advertentie. Wat grappig zeg. Hoe zou dat psychologisch gezien werken? Als je hulp nodig hebt voor je gebit en je zou kunnen kiezen, zou je dan voor een tandarts met de naam 'van Kerkhof' kiezen? Het hangt er natuurlijk van af of je daarmee denkt aan de toestand van je tanden vóór de behandeling of erná ;-)



Ik moest denken aan een interview wat ik eens zag op de televisie met luchtvaartdeskundige, gewezen piloot,  Benno Baksteen. En wat te denken van de volgende huisartsen die ik had, met de namen Hakvoort en Snijder? Ook had ik eens een tandarts met de naam Quaak... Ik weet van iemand met de achternaam Slager die bakker was en met de achternaam Bakker die slager was...

Interessant...

Ik neem een kijkje op het www en ontdek dat meer mensen zich verdiepen in dit thema. Heeft de naam (zowel voor- als achternaam) die je hebt invloed op je carriere? Best interessant om de betekenis van je naam eens onder de loep te nemen.

Mijn achternaam is er niet één om een carriere bij te bedenken. Mijn voornaam verwijst naar 'ernst en vastberadenheid'. Eigenlijk vind ik dat wel heel erg mooi. Stop ik er zelf nog wat luchtigheid bij... en dan klopt het helemaal!







5 opmerkingen:

Gewoon Greet zei

Toen ik in het begin werkte als verpleegkundige was er een dokterassistent op spoedgevallen met de naam 'Van Ongeval' ;)
Ook grappig vind ik...
Verder kan ik zo direct niks bedenken..
liefs

Jente zei

Leuk om te lezen. Wij moesten vanmiddag ook zo lachen...
We gingen naar de moestuin. Daar hing een bordje: als je konijnen zag moest je dat melden bij Meneer Vos :-)

meiske zei

Met mijn achternaam zou ik in een cafe moeten werken. Niet echt mijn ding.

Anoniem zei

Wij hadden een tandarts die Thé als achternaam heeft. Ik hou heel erg van thee en dit is tot nu toe de enige tandarts waar ik zonder buikpijn naartoe ging. Toeval?
Mijn ouders hebben vrienden die Van den Berg heten en de man van dat stel reed van een talud op de snelweg (ernstig ongeval dat uiteindelijk gelukkig goed af liep!)

janneke zei

Als je er op gaat letten kom je inderdaad de meest vreemde combinaties tegen.