dinsdag 19 maart 2013

over havermout en pasen

Jongste is thuis van school. Nu ze bijna 7 is zijn dan ein-de-lijk de waterpokken gearriveerd! Ze is er gelukkig niet al te ziek van. Toen ik erover googlede las ik dat ze gewoon naar school zou mogen. Maar dat voelt niet oké. Jongste is bij mij thuis, als je ziek bent moet je lijf daarmee aan de slag (en niet met sommen en zinnen). Zo kan ik af en toe eens wrijven over dat ruggetje want kriebelen doet 't...

In de badkamer staat een zak havermout. Havermout gaat mee in bad, tot grote hilariteit van jongste. Het kriebelt tussen je tenen maar voel eens hoe zacht het water wordt! Als een perzikje komt ze uit bad, het verzacht de huid en de jeuk én het helpt de waterpokken in te drogen. Prachtig dit soort huismiddeltjes.


Als je dan toch thuis bent heb je tijd voor dit soort dingetjes. Een tak van een sering wordt paastak en de hanen die mama laatst in de kringloop vond maken het plaatje compleet. We schuiven wat met onze spulletjes en maken zo een gezellig hoekje.


Deze spulletjes vinden een ander plekje. Een tijdje geleden vond ik op een rommelmarkt dit kastje. Het hangt boven op de doorgaande route en we zetten er knutselwerkjes in. Een soort galerie aan huis ;-)


Geen opmerkingen: