vrijdag 1 maart 2013

lekker vegetarisch; spinazietaart én 'pap voor pap'

Elke dag iets bedenken om te eten... is soms een hele klus. Bij het ontbijt vraag ik de kinderen mee te denken. Tussen alles wat wordt genoemd, waaronder de 3 P's (patat, pannenkoeken, pizza) komt ook 'spinazietaart' voorbij. Kijk, en dan kiest mama tóch zelf; vanavond eten we... spinazietaart!


Een bodem van bladerdeeg, bestrooien met havermout (neemt vocht op), daarop verdeel je 5 gekookte eieren in plakjes. In een pan ontdooi je een pak spinazieblokjes (vers kan natuurlijk ook). Hierdoorheen meng je een bakje roomkaas, 1 rauw ei en een pakje raspkaas. Vandaag mengde ik dit ook nog met een flinke lepel havermout, voor de stevigheid. Ongeveer 45 minuten in de oven en smullen maar!

'Voor pap maakten we pap'. Het zit namelijk zo, manlief is niet zo dol op custardpudding en griesmeelpap. Wij kunnen ons dat moeilijk voorstellen, alle restjes worden zelfs nog uit de pannen gepeuzeld. Maar... er is één pap en die is bij manlief favoriet; rijstepap! (en die vinden wij weer niet zo bijzonder, tsja). In de winkel vind ik desertrijst, een pak met achterop een bijzonder recept; Dat besluit ik te maken vandaag.

Ik kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking; met melk en suiker. Ondertussen klop ik slagroom en roer daar doorheen vlokken. Als de rijstepap is afgekoeld schep ik het slagroommengsel erdoorheen. De pap gaat op een bordje en wordt bestrooid met kaneel, daaroverheen nog vlokken en... een nieuwe favoriet is ontstaan... voor ons alle vijf!

dit toetje luistert naar de naam;
'roomrijststracciatella' (en zo smaakt het ook!)

Geen opmerkingen: