woensdag 26 september 2012

pire en koekju, symmetrie en wordt vervolgd

Een vriendinnetje van onze jongste komt tussen de middag mee een broodje eten. Ze neemt dit werkje mee van school, er staat écht peren... maar dan anders! En dat doet me denken aan toen ik zelf klein was (al best een tijdje geleden). Ik kon nog maar kort schrijven en na een heleboel woordjes had mijn vader voor mij een opdracht mét een beloning; Als ik het woord koekje goed op kon schrijven zou ik een koekje krijgen. 'Kat in 't bakkie' heb ik vast gedacht, ik schreef en schreef en schreef steeds maar weer 'koekju'. Dat koekje heb ik natuurlijk niet gekregen (maar wél mijn passie voor natuur en oogsten, dat heeft het meer dan goed gemaakt ;-)


Het aantal rassen breidt zich langzaam uit, nu mét hekje voor de boomgaard.


Mijn oog valt op 2 symmetrische vormen in mijn tuin, herken je het blad van de Oostindische Kers?



In de winkel neus ik in de aanbiedingen bak en daar zie ik dit blik liggen. Zonder wikkel, alleen een sticker. Dat is grappig, die neem ik mee naar huis. Hilariteit bij de kassa, wat is dit? Thuis het blik op tafel gezet en iedereen heeft voorspeld wat er in zou kunnen zitten; doperwtjes, leverpastei, ananasschijven, 'iets plakkerigs'. Vanavond gaan we hem openmaken... én opeten. Wordt vervolgd!


Geen opmerkingen: