zaterdag 1 september 2012

raadsel 1 wordt raadsel 2 en Zutphen schoon

Al jaren ligt er op de hoek van onze straat elke ochtend een papieren zakdoekje. Geen idee wie het daar achterlaat en vriendelijke briefjes in de loop van de jaren hebben niet mogen baten. In het kader van 'in de Zuidwijken komt het van de grond' ruim ik de doekjes met enige regelmaat op. Ik denk dan; 'ik ruim niet andermans rotzooi op, ik maak mijn eigen wijk schoon' en stop het thuis in de kliko. Ik ben er zo aan gewend geraakt dat ik het gewoon mis als het doekje er een keer niet ligt. Dat betekent dan dat het er óf die dag niet is neergelegd óf dat ook iemand anders ze af en toe opruimt. Vandaag fiets ik langs het hoekje en zie ik opeens een klein vuilnisbakje staan... en is er een nieuw raadsel bijgekomen; was de eerste; 'wie legt hier toch steeds die doekjes neer', de nieuwe is; 'wie heeft dat vuilnisbakje daar neergezet? (en vraag 3 is; werkt het?)


Vandaag fietsen we met onze meiden naar het restaurant met de 'driepoot', op de snelweg 'zeurpaal' genoemd maar hier gingen we naar toe zonder zeuren maar als verrassing. Zoonlief is op een feestje, dit leek ons een goed uitje. We gaan op de fiets... dat maakt het al iets minder ongezond en we fietsen met een grote boog om het centrum (waar kermis is, dat terzijde). De tekst op de vuilnisbak sprak mij natuurlijk wel aan, al is het ook wel een beetje dubbel gezien de hoevéélheid afval die we daar in moeten deponeren...

2 opmerkingen:

De Verdubbeldame zei

Raadselachtig zeg, dat dagelijkse doekje en dat prullenbakje! Erg benieuwd of de doekjes voortaan daarin belanden! En wat bewonderenswaardig dat je elke dag die vieze doekjes oppakt en weggooit. Hier in Rotterdam is rotzooi in het straatbeeld (inclusief winkelwagens en stukken meubels) zo vanzelfsprekend, dat ik niet denk dat iemand zich daar ooit aan waagt.

janneke zei

Geen idee wie dit gedaan heeft!! Moet wel een handig iemand zijn geweest want het bakje staat ook nog vast in de grond.
Maar... de eerste doekjes liggen er in!