zondag 30 september 2012

wandelen langs een fruitwinkel

Zondagochtend, mooi weer, we hebben zin om 'n ommetje te maken. Terwijl de oudste twee druk zijn met het bouwen van een hut gaan wij, met onze jongste, op pad. Vlak voordat we afbuigen naar de Uiterwaarden lopen we langs deze fruitwinkel! Hij is er ieder jaar maar deze keer zijn we verrast door de hoeveelheid prachtige appels die we zien liggen. Het zijn allemaal oude fruitrassen uit de boomgaard die je ziet in de verte achter het 'reclamebord'. 



We gaan voor deze prachtige Notarisappels en voor Bramsley Seedling. Deze rassen hoorde ik mijn vader noemen als rassen die eens in de boomgaard van mijn opa en oma stonden. Die ga ik combineren met goudrenetten van mijn eigen zolder. Dat wordt dan appelmoes variant nummer 3 van dit jaar...


práchtig!
Zelfbediening; mooi dat dat kan! De rest van de wandeling lopen we met 2 kilo appels maar dat hebben we er graag voor over. Op dit moment pruttelt de appelmoes op het vuur...


Geen opmerkingen: