zaterdag 22 september 2012

weekendklusjes, bonenketting en het raapvirus verspreidt zich!

De dag begint erg relaxed vandaag; zoonlief heeft geen voetbalwedstrijd en dat betekent dat we allemaal kunnen uitslapen! Als papa beneden ontbijt aan het maken is en het koffiemolentje draait kruipen één voor één de kinderen bij mij in bed. Er komt een groot dienblad naar boven met daarop variatie in stukjes, een paar kleine bordjes en iedereen kiest waar hij zin in heeft. Voor papa en mama een kop koffie erbij... weekend! Het is lang geleden dat we zo de dag begonnen maar zó gezellig; In volgorde kind/papa/kind/mama/kind hebben we een familiebespreking; welke klusjes moeten er vandaag gedaan worden en wie wil wat doen? We kleden ons snel aan en terwijl onze oudste frambozen plukt, onze jongste alle schoenen opruimt en manlief stofzuigt gaan zoon en ik rozenbottels plukken om morgen onze kraam op de markt mee te versieren. Later kan dat dan nog jam worden, ze zijn er rijp genoeg voor (de bottels van de hondsroos zijn  nog steeds keihard, mogelijk zijn ze dan toch gewoon rijp?)



Halverwege de dag breng ik een bezoekje aan een heel bijzonder restaurant! Er wordt maanvis geserveerd met een kopje thee. En waar vind je tegenwoordig nog een restaurant waar de ober je geld brengt waarmee je kunt afrekenen?


Vandaag 'oogst' ik een ketting van mijn kettingplank. Ik was hem eigenlijk vergeten maar zie opeens hoe bijzonder hij eigenlijk is; het zijn gedroogde bonen (ik denk capucijners?). Hij is van mijn moeder geweest, die heb ik vroeger vast eens voor haar gemaakt met moederdag? Ik zal het eens navragen...


Vanmiddag stapt mijn buurvrouw (van http://acastelle.blogspot.nl/) opeens binnen met een kadootje. Het raapvirus verspreidt zich door de buurt!


1 opmerking:

janneke zei

Het is echt besmettelijk, dat virus! Ik zag de boom...de bolsters...een aantal op de grond...en voor ik het wist liep ik te rapen!!!
Ik moest eigenlijk om mezelf lachen. Zo geheel niet ik.
Dank je voor deze dag met jouw slingers.