donderdag 15 augustus 2013

theekan, koffiekan, álles kan!

Een tijd geleden schreef ik een blogje over 'wat is, is'. Kortgeleden sprak ik met iemand en kwam een variant ter sprake; 'wat kan, kan!' Iets krijgt vorm maar net op een andere manier dan je had gedacht. De eerst bedachte optie blijkt namelijk niet uitvoerbaar, een andere wel en is eigenlijk... óók prima! Aan tafel hebben we het over 'wat kan, kan' en dan spreekt oudste de volgende legendarische woorden;

theekan, koffiekan, álles kan!


Práchtig zo'n zinnetje, die komt aan de muur in ons kleinste kamertje!

In de rij voor een kassa sta ik achter deze meneer, of eigenlijk; achter dit t-shirt ;-) In mijn tas brandt mijn camera maar kan dat wel? Een foto maken van een rug van een onbekende meneer? En als het dan kan, dúrf ik het dan ook? Dan besluit ik het toch te doen, gewoon, omdat het kan :-) Gemakkelijk gaat het niet, ik doe alsof ik stuntel met mijn telefoon, ik een nummer toets of m'n mail check maar ondertussen maak ik een foto. Gelukkig lukt hij ook direct en hoef ik niets aan iemand uit te leggen (eh ja foto, eh blog, eh slingers enzo). Thuis zoek ik op waar deze tekst vandaan komt. Ik voel me niet verbonden met waar het óók naar verwijst; een programma op tv wat grenzen opzoekt 'gewoon omdat het kan'. Want als iets kán betekent het wat mij betreft niet ook dat het dus moet of mag... 


De tekst is toch leuk, ik lees 'm graag zo; als het anderen niet benadeelt volg dan je hart, er kan meer dan je denkt!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Afschuwelijke tekst. Gewoon omdat het kan..... En maar kopen, kopen, kopen, niet omdat je iets nodig hebt, maar omdat het kan.
Petra

Trudy zei

Hihi, ik had dat gestuntel wel eens van dichtbij willen zien, grappig... En die tekst, ja sterk!!!