woensdag 3 oktober 2012

'Dream big, start small' en 'Klein, het nieuwe groot'

Gisteravond bekeken we de film 'Pay it Forward'. Het thema van de film sprak ons aan; Doe iets goeds voor 3 willekeurige anderen en verlang daar niets voor terug maar vraag die anderen iets goeds 'door te geven'. Dat is in het dagelijks leven een leuke opdracht, een eyeopener! Reken maar eens uit wat er gebeurt als meer mensen dat gaan doen.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=DvKAPHvCPS8
In de trailer komt de tekst voorbij die je ziet bovenaan dit blogje (Dream big, start small). En daarmee maak ik een sprongetje naar de veranderingen  die je nu overal om je heen ziet gebeuren...



Er zijn initiatieven op allerlei gebieden, mensen die niet wachten op de verandering van bovenaf maar die zelf de armen uit de mouwen steken. Die initiatieven krijgen weer een vervolg, krijgen aandacht en steeds meer mensen raken geinteresseerd. De veranderingen verspreiden zich als een olievlek... We zien dat bijvoorbeeld gebeuren met Pluk de Stad...

Mahatma Gandhi's uitspraak 'wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien' is daarop van toepassing.   In een krantje van mijn bank las ik 'Klein, het nieuwe groot'.



Een tijdje geleden dacht ik dat er zoveel te lezen was over al die initiatieven omdat mijn aandacht daar nou eenmaal naar toe getrokken werd. Net zoals dat, wanneer je griep hebt, 'het rond gaat'. Maar nee, het zingt rond, het gebeurt!

En het is leuk...

Geen opmerkingen: