woensdag 17 oktober 2012

nee wordt ja!

Soms maak ik een foto van iets zonder reden, behalve dan dat het onderwerp van de foto me toelacht. Gisteren liep ik met mijn meiden door de stad en zag ik deze nee/ja op een brievenbus. Fascinerend om meerdere redenen; De tekst is er door iemand zelf op geschilderd en dan ook nog eens heel netjes! Ik bedenk dan hoe heerlijk het moet zijn om iets zó gewoons met zoveel aandacht te benaderen, er zijn speciale potjes verf voor aangeschaft precies in de kleuren van de officiele sticker en het is monnikkenwerk geweest om de letters zo netjes en precies op de klep te krijgen. Wat eigenlijk ook heel grappig is is dat we precies weten wat er met deze woorden wordt bedoeld. Op de officiele sticker verwijzen nee en ja naar wat niet en wat wel. Hier zijn de woordjes alleen genoeg. Prachtig eigenlijk!

Maar ja, ik heb al eens een blogje gewijd aan mijn nee/nee sticker dus dit werd alleen een foto voor de foto.




Maar niks bleek minder waar...

Vandaag werd o.a. mijn blog in het zonnetje gezet door Marije van Roerend Goed . Het grappige is dat zij twee keer een award had ontvangen voor haar blog en die moest doorgeven aan twee keer 5 andere bloggers. Ze vertelt dat ze dat niet ging doen (nee) maar in plaats daarvan andere blogs in het zonnetje ging zetten (ja). Een prachtige manier van omdenken! En ik ben blij met het zonnetje!




Geen opmerkingen: