vrijdag 12 oktober 2012

schooltuintje, Hundertwasser en... en... en...

Het is bijna teveel om op te noemen vandaag... een dag met een kleurig randje! Heb je even?
Eerst een paar kiekjes van het einde van het schooltuinseizoen. De tuin is ontmanteld op de boerenkool en de prei na, alle oogst mag mee naar huis en dat is nogal wat! De fiets van mama is erbij nodig om alles naar huis vervoerd te krijgen, de kruiden gaan met kluit en al mee en staan nu in onze eigen tuin. 


We vullen voor het laatst dit jaar een vaasje met dahlia's...


en eten 3 kropjes andijvie en een pannetje minibietjes...


En dan... het is al heel lang geleden, ga ik weer eens op tekenles! Geinspireerd door http://roerend-goed.blogspot.nl/2012/10/marije-goes-hundertwasser.html ga ik op zoek in Zutphen naar de mogelijkheid te leren tekenen als Hundertwasser. Ik kom terecht bij Amare in Vorden en heb daar een heerlijke middag! Wauw, wat is die manier van tekenen leuk! De ambiance, het gedachtengoed, de vrijheid, alles is oké! Als de opdracht dan ook nog is 'bomen' te tekenen ben ik helemaal in m'n element. Dat worden vanzelfsprekend fruitbomen in een gedroomde boomgaard.







Er gaan nog 5 lessen volgen, ik ben nieuwsgierig! Uit een geluksdoosje trek ik deze tekst...
en tja... daar word ik helemaal blij van. Het helpt om zo naar lastige situaties te kijken, er spreekt acceptatie uit (wat iets anders is dan berusting ;-)


Als ik thuis kom ligt er een kadootje voor mij op de mat. Het leven is écht een feestje! De gever meldt zich er niet bij maar ik heb wel mijn vermoeden. In het pakje vind ik dit prachtige boekje. Ik heb er eens iets over gelezen en ga ervan genieten! (dankjewel!)



En kennen jullie deze? Het zijn 'zwarte walnoten' werd mij verteld, ik weet eigenlijk helemaal niet wat je ermee kunt, wel dat er tinctuur van wordt gemaakt maar of je ze ook kunt eten? Dat ga ik nog eens uitzoeken. Ze ruiken heerlijk! Een beetje citrusachtig.


Tijd voor een luie vrijdagavond, mét boek op de bank!


5 opmerkingen:

Trudy zei

Geniet se!!

De Verdubbeldame zei

Echt waar gewoon, ben je nu al aan een Hundertwasser-cursus begonnen? Doortastend mens dat je er bent, geweldig! Ook leuk om te lezen dat het je bevalt. Ik kan de tekeningen niet goed zien op de foto's, maar wat ik ervan zie ziet er erg veelbelovend uit. Ik zie wel dat 'ie weer heel anders is dan mijn cursus (andere materialen, ander lijnenspel), maar zou zal iedere cursusleider er wel een eigen draai aan geven.

janneke zei

We moeten toch vaker eens kletsen. Zo'n tekencursus had ik ook wel willen doen. Gaaf!!

meiske zei

Moet je al goed kunnen tekenen voor deze cursus? Ik ben namelijk a-creatief, maar vind dit er wel schitterend uitzien.

kom we gaan slingers ophangen zei

Nee hoor, iedereen kan het, dat is er nou juist zo leuk aan, het kan niet mislukken. Succes! Erna