zaterdag 13 oktober 2012

prettig gestoord, brownies met walnoten en wéér Hundertwasser!

Ik weet niet hoe lang ik het al doe, eigenlijk weet ik niet beter dan dat ik van de medeklinkers die staan op de nummerborden van auto's woorden maak door alleen klinkers toe te voegen. Ik zie het maar als een vorm van prettig gestoord zijn. De kinderen zijn er helemaal aan gewend. Als we naar één van de opa's en oma's rijden (en dat is altijd lang in de auto zitten), roep ik af en toe opeens een woord zoals RAGEBOL (dat is wel de mooiste vondst ooit) en na een huh? begrijpen ze; mama is weer woorden aan het maken. Het werkt trouwens aanstekelijk, nu de kinderen groter worden doen ze driftig mee...

Soms zie ik woorden waar ik vrolijk  (VR LK zou ook een mooie zijn!) van wordt! Zoals bijvoorbeeld onderstaande (zien jullie ze ook?). Op een parkeerplaats zag ik vandeweek LV-RD rijden. Ik heb hem maar niet vastgelegd op een foto, dat is lastig uitleggen als mensen willen weten waarom je een foto van hun nummerbord maakt ;-). Met de nummerborden van tegenwoordig zijn de woorden wat makkelijker te maken, LFJ vandeweek is dan een verkorting van LV-RD, snappen jullie het nog?




Tja, deze zag ik vandeweek toen ik wegreed van tekenles; die ligt kant en klaar en op z'n Achterhoeks op mij te wachten!


Door mijn 'woordenmaken' tic zou het heel goed kunnen dat, als we een andere auto zouden moeten uitzoeken en alles zou lijken op 'accoord' de koop toch niet door zou gaan bij een nummerbord met de letters;  NG-TF!

En verder is het lekker weekend!
Oudste bakte vanochtend zelf Brownies met daarop gekraakte walnoten van eigen raap. Jongste zorgde ondertussen voor het leegsmikkelen van de beslagkom...



We gaan nog even langs de bibliotheek; er ligt een kinderstudieboek van Hundertwasser voor ons klaar. De hele dag wordt er 'geHundertwassert', het is verrassend wat er allemaal uit hun stiften komt rollen!


2 opmerkingen:

De Verdubbeldame zei

Leuk, je hebt de kinderen ook besmet?

De Verdubbeldame zei

eh met Hundertwasser dus. Dat nummerbordenspel is ook erg creatief :) Ik zit zelf nooit in een auto, dus let nooit op nummerborden