dinsdag 30 oktober 2012

in de herkansing, onverwoestbaar en zwerfvuil!

Gisteravond kreeg ik een telefoontje van een 'gewezen handwerkjuf' en die riep mij op het mediteermatje... Stel je daar iets heel vriendelijks bij voor... die juf is mijn eigen lieve moeder! Ze verzuchtte; Ernaatje, Ernaatje, zó heb ik jou dat toch niet geleerd? Je hebt de draadjes niet afgehecht... Gisteravond ben ik met zoonlief aan de slag gegaan want ja... eigenlijk heeft ze gelijk natuurlijk (zoals moeders wel vaker hebben, dat kan ik nu wel beamen zelf moederzijnde ;-). Dus bij deze... het matje in de herkansing! Hij zit nu nóg lekkerder! (Dankjewel mam, dat je me de passie voor handwerken en zelf maken hebt meegegeven!)


Hoe fijn kan het zijn als je auto de bandenwissel moet ondergaan, van zomer naar winter want ja, die komt er straks toch écht aan. Een legaal uurtje vrij, lekker de krant lezen met een kopje koffie erbij. Dat kopje koffie stemde me sowieso al vrolijk. Na het inschenken van een kopje voor mezelf, bij de automaat, werd me daarna door 4 verschillende medewerkers kort na elkaar een volgend kopje aangeboden. Ze wisten dat natuurlijk niet van elkaar maar ik genoot ervan, misschien kun je je er iets bij voorstellen. (Nee, heel aardig,  dankjewel, nee hoor, dankjewel, ik heb al genomen, nee, dankjewel, nee, dankjewel, heel aardig...)

Heerlijk om, wachtend in de garage, in de krant te lezen dat Samsom en Rutte tot een regeerakkoord zijn gekomen. Het zinnetje met streep ervoor stemt toch gelukkig? Kijk vooral naar de overeenkomsten want die zijn er, ook als er grote verschillen zijn. En, geloof in de toekomst, daar kunnen we allemaal wel wat van gebruiken. En dat 'onverwoestbare' daarin schuilt de overtuiging; ga ervoor! Het kan!


én overeenkomsten! Fijn toch?
Nadat ik de kinderen naar school bracht vanochtend deed ik wat glas in de glasbak en daar zag ik toen wel een héél bijzonder stuk zwerfvuil op de grond liggen, helemaal natgeregend lacht dit krantje me toe... Er staat een interview in met onze projectgroep 'in de Zuidwijken komt het van de grond', ik had het krantje zelf nog niet onder ogen gekregen maar eigenlijk vond ik de route waarop het me nu bereikte, als zwerfvuil, wel erg grappig! Het ligt te drogen op de verwarming! Vandeweek hebben we, met een werkleider van de gemeente een ronde door onze wijk gefietst. Sinds het project is gestart is de wijk zichtbaar veel opgeruimder; Wauw!


1 opmerking:

janneke zei

Je hebt een lieve moeder!! Draadjes aan werkstukken zijn namelijk ook zwerfvuil.