zondag 9 juni 2013

een kastje om bij wakker te worden

Gisteren bij het opruimen lacht dit kastje me toe. Al een hele tijd geleden, vorig jaar oranjemarkt, kocht ik het voor een habbekrats met het idee; 'vind ik leuk'. Al ruim een jaar staat het kastje op een ander kastje en heeft het geen functie. Daar komt vandaag verandering in!


In onze slaapkamer is een plekje waar het prachtig zal staan; ik kijk manlief op mijn liefst aan en ja hoor, een half uurtje later hangt het aan de muur! Vanuit mijn bed kijk ik naar dit kastje en ik besluit er dit belangrijke teken in te zetten ;-) Zo zie ik het elke dag gelijk als ik wakker word. Misschien moet ik het even uitleggen... als je de techniek van het 'omdenken' kent weet je dat het volgende een essentiele verandering in je denken is; Voel je 'ja maar' (oftelwel; nee) opkomen vervang dat dan door 'ja en'. In 'en' zit voortgang, aanpakken, doen! Het helpt je je te richten op dat wat je wél wilt in plaats van op dat wat je niet wilt.


En dan vind ik dit kleine borduurwerkje. Het is het enige borduurwerkje wat ik ooit heb gemaakt en dat deed ik rond onze trouwdag. Nu raakt me het feit dat ik toen voor een boom met vruchten heb gekozen. De boom was toen bedoeld als hoop op een vruchtbaar huwelijk, vruchtbaar in alle facetten van het leven. Met fruitbomen was ik toen nog helemaal niet bezig maar dat die fruitbomen nu zo concreet zijn geworden vind ik wel heel bijzonder. Het borduurwerkje gaat ook in het kastje. Als herinnering altijd goed voor die symbolisch boom te blijven zorgen... (nog een ophangsysteempje bedenken zodat ik het ook echt goed kan zien)


1 opmerking:

Inenomdekas zei

Mooi borduurwerkje!
Je zou het in een "quilthuisje" kunnen hangen...

http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/10/moestuin-maandag-5