vrijdag 21 juni 2013

nu, weer even thuis

Om 9 uur vanochtend stap ik in de trein naar het Hoge Noorden. Manlief drukt me nog gauw een kop koffie in de hand en dan vertrek ik. Me-time!

Fijn; de kracht van het NU van Eckhart Tolle komt uit mijn tas. Een aantal jaren geleden al begon ik in dit boek maar kon ik er niet doorkomen. Ik was duidelijk toen nog niet toe aan zijn onderwerp; het bleef bij woorden waarbij ik niets voelde. Totdat ik kortgeleden het boek in de kringloop vond, voor een herkansing!

En NU, NU is dat anders ;-) Ik verslind de hoofdstukken en word helemaal blij van wat ik lees. Wat zitten we als mensen allemaal vast, we indentificeren ons met ons denken en scheppen daarmee een beeld van de werkelijkheid. Dat beeld kun je beinvloeden door je denken bewust te observeren en in het NU te blijven.  Ik moet m'n hoofd er goed bijhouden om de rode draad te kunnen volgen maar begrijp nu beter waar het over gaat. 


Ik ben onderweg naar mijn ouders. Vandaag is mijn vader jarig (gefeliciteerd pap!) en zal ik ook ooms en tantes treffen. Ik verheug me op het weerzien, een kijkje in mijn leventje van vroeger maar dan in het NU! Voor mijn ouders heb ik 2 mooie hartensteentjes uitgezocht. Want, als je alles al hebt, wat heb je dan nog nodig? Juist; een hartensteentje voor in je portemonnee ;-)


De tekening van deze stoere gast maakte jongste voor haar grote stoere broer. Eentje om te bewaren, in dit geval als boekenlegger (en nu heel toepasselijk met deze hartjes ;-)

love!
Wat het NU betreft; jongste merkte laatst op toen ze het voorblad van het boek bekeek 'hé, als je het boek omdraait staat er ook NU'. En dat vond ik wel grappig gevonden; hoe je het ook bekijkt, je moet in het NU blijven (proberen). Het is de moeite waard!

Om 11 uur gaan de deuren van de trein open en staat de 'taxi' voor mij klaar. Door de regen rijden we naar mijn zo bekende ouderlijk huis waar ik, door mijn juist gelezen hoofdstukken, opeens met NU ogen kijk naar mijn 'toen'. En dat is heel bijzonder! Ik kan jullie het boek aanraden!

2 opmerkingen:

izerina zei

Ken je zijn DVD's?

Sandra zei

Dankje voor de tip.