dinsdag 11 juni 2013

ik hoef niet op vakantie want ik woon in Zutphen!

Weet je wat leuk is om te doen? Om te 'reizen' door je eigen stad alsof je de stad nog nooit hebt gezien. Zet eens een andere bril op en laat tot je doordringen wat er allemaal te zien is! Dingen die niet in de toeristenfolders staan maar die wel je eigen woonplek bijzonder maken. En dat werkt het beste als je loopt of zelfs, nog langzamer, slentert. Ik geniet van verbaasde blikken, mensen die zich vast afvragen waarom ik een foto maak van dit transformatorhuisje en niet inzoom op de prachtige achtergrond; dé binnenkomer van de stad!


Mij raakt de lelijke grafitti waarvan de boodschap eigenlijk zó geweldig is; SMILE! Een prachtiger opdracht is er toch eigenlijk niet te bedenken voordat je de stad ingaat.


De tegenstelling op dit plaatje vind ik ook erg grappig... Statig en ingetogen oud en megahipcool modern


Op een binnenplaatsje in het centrum waar ik mijn fiets neerzet voordat ik een winkel inga zie ik prachtige muren! Ik weet niet of de eigenaar zelf ook blij is met het vervallen van het stucwerk maar idyllische plaatjes levert het wel op!

Ik ga een straatje in waar ik anders nooit kom, met de fiets aan de hand en die zet ik heel geregeld even neer om een foto te maken;




Zie ik dat goed, staat daar rabarber? 'inenomdekas' reageert hieronder, ze denkt dat het Gunnera Tinctoria is, reuzenrabarber, en die is niet eetbaar... Binnenkort nog maar eens beter bekijken!


In dit buurtje zijn buren actief en kijk eens hoe bijzonder het sfeertje wat dan ontstaat! Daar hou ik van.
En begon ik met een grafittifoto, hier eindig ik met een grafittiloze wand. Bijzonder dat zo'n wand 'schoon' blijft en dat komt niet doordat ie pas geschilderd is, dat kun je zien. Mogelijk roept een bijzonder straatje als dit respectvol gedrag op?  Daar wil ik graag in geloven en dat doe ik dan ook bij deze!


Ik hoef niet op vakantie want ik woon in Zutphen ;-)

1 opmerking:

Inenomdekas zei

Die rabarberplant is volgens mij Gunnera tinctoria oftewel Reuzenrabarber. Deze is niet eetbaar! Zie je vaak in parken en kasteeltuinen...

http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/13/zero-pastic-dag-3-en-geslaagd