dinsdag 16 juli 2013

een combinatie van besparen, zelf doen en vroeger

't Is te warm om buiten te zijn (tenminste... dat geldt voor mij) en ik rommel wat aan in huis. Weet je wat? Ik ga weer een voorraadje wasmiddel maken. De bodem van de wasmiddelton raakt al aardig in zicht. Een mooi klusje om te doen, een klusje waar ik normaal gesproken 'flow' van krijg! Er zit iets in van 'besparen', van 'zelf doen', van 'vroeger' en die elementen samen vind ik heel plezierig ;-)


In de kast vind ik een voorraadje gastenzeepjes, iemand maakte me eens blij met een zak vol van die zeepjes en met een stuk of 6 ervan en wat soda kan ik 5 liter wasmiddel maken! Het recept voor het maken van zeep ligt, geplastificeerd, bij mijn wasmachine. Zo hoef ik er nooit naar te zoeken. Het raspen van de zeepjes is een lekker geurig klusje...


En daar staat de wasmiddelton, zonder deksel, af te koelen op een veilig plekje. Genoeg voor weer een aantal weken wassen!


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wast dat bij jou nou echt goed schoon Erna? Bij mij echt niet, ik krijg de vlekken van de jongens niet uit de broeken, ben overgestapt op ecologisc wasmiddel van Jumbo. Niet duur en wast heel schoon!

Marieke zei

wat een goed idee, ik ga dit ook eens doen ;-)

Krappe Kas zei

Ik maak ook sinds ongeveer 'n jaar zelf mijn wasmiddel, scheelt veel in de kosten en het is ook nogeens veel gezonder dan de meeste reguliere wasmiddelen.