maandag 22 juli 2013

tappen, foppen en rapen

Als het zo warm wordt als vandaag moet je de dingen vroeg op de dag doen... We starten met een euro ontbijtje in de stad. We hebben dan altijd een klein flesje melk bij ons, voor een scheutje in de koppen thee. Dat komt goed uit; we vullen het lege flesje bij onze splinternieuwe drinkwatertap in de stad! Het flesje wordt driftig leeggedronken want iedereen wil hem een keertje vullen natuurlijk ;-) Fijn zeg, zo'n tappunt, een goed signaal; stop met steeds flesjes kopen, vul je flesje bij!

het toppunt zo'n tappunt!
 Wat een bijzondere pui, we zetten onze fietsen er neer en bewonderen de pui. Hij kan niet open, het is geen deur, gewoon het aanzien van een pand; mooi! Als we onze fietsen weer ophalen en we met een tweede blik kijken zien we de weerspiegeling van de panden er tegenover. Als een soort luchtspiegeling met golvende daken. Bijzonder om zo indirect een foto te maken van de huizen aan de andere kant van de straat. Alsof je door het raam kijkt en dit uitzicht hebt en dat is dan niet zo (en hoe kan het nou dat je ons niet ziet met fototoestel?)


Als je goed kijkt zie je in mijn fietskrat een emmer staan... dat klopt! Regeren is vooruitzien; na ons ontbijtje fietsen we langs de speeltuin en rapen nu géle pruimen! Pruimen rapen is leuker dan een computerspelletje maar net zo verslavend ;-) Als je één keer begint kun je niet meer stoppen. Steeds zie je een nog mooiere liggen en het resultaat is; weer een volle sappan op het fornuis! Als het vanavond weer wat afkoelt gaat het fabriekje weer in werking... 


3 opmerkingen:

Firma Fluitekruid zei

Mooie foto's... En die pruimen zien er heerlijk uit!

Anoniem zei

Heerlijke dag zo! (en het herinnert me er aan dat ik de kersen moet gaan plukken nu...)

De Verdubbeldame zei

Ik zag vandaag voor het eerst zo'n zelfde tappunt, in Nijmegen! Natuurlijk heb ik meteen mijn waterflesje bijgevuld. Geniet van jullie zomervakantie!