woensdag 15 mei 2013

een waarheid als een stier en probeer om te keren!


Kortgeleden kocht ik voor oudste een nieuw magazine; Moodiez, mindstylemagazine voor jongeren. Ze zat er lekker in te neuzen en over allerlei onderwerpen raakten we in gesprek. Zoals 'waar droom je van' en 'wat is je sterrenbeeld'. Ik heb persoonlijk niet zoveel met Sterrenbeelden en horoscopen, dat terzijde. Er klopt altijd iets wel en ook altijd van alles niet. Maar deze keer hield oudste mij een grote spiegel voor... ze begon te lezen over de Stier en kwam niet meer bij van het lachen 'mama, dit gaat écht over jou!'.

Tja, dan kun je er niet zoveel mee hebben maar het voelde toch wel als 'waar' deze keer. Ik las het zelf nog eens rustig na en inderdaad; ik hou erg van regelmaat, niet van 'door iets overvallen worden'. Als ik eenmaal op stoom ben ga ik door. Ik heb best een zacht en gemoedelijk karakter maar kan ook vreselijk koppig zijn... 

Naar de stad fietste ik zojuist langs dit beeld; een stier in een boom, hoe toepasselijk!



Kijk mama, dit is er eentje voor op je blog (aldus oudste). Een waarheid als een koe, eh... stier! En dan ook nog in een hart; ze heeft gelijk! Oudste is gezegend met een creatieve geest, in de klas wordt dat al heel normaal gevonden. Ze vertelt me dat kinderen vaak zeggen; 'ik kan niet tekenen' en dat ze dan als antwoord geeft; 'dat klopt, als je denkt dat je niet kan tekenen dan kun je ook niet tekenen. Als je denkt dat je het wel kan, dan kun je het wel!' Het is dus een tekst naar haar hart. Bij deze!


Op een andere bladzijde in Moodiez vind ik deze quote... Bernhard, onze steun en toeverlaat in de auto, zou op dit moment zeggen; 'probeer om te keren'!



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je meer weet over je sterrenbeeld, het tijdstip en de plek waar je bent geboren, kun je iemand je horoscoop laten maken. Dat is heel fascinerend (ik
heb dat ooit ook gedaan!).

Anoniem zei

Die stier ken ik, Had voor de winter nog zijn eigen kleur en is kort daarna witgeverfd (of afgestorven door de kou).
Leuk blog heb je met heel herkenbare dingen.

Groetjes Renate