zondag 5 mei 2013

lekker rommelen in de tuin

Met dat mooie weer vandaag gaan we in de tuin aan de slag! Jongste picknickt in het zonnetje...


Ondertussen installeer ik dit riante zomer/winterverblijf voor lieveheersbeestjes, gekregen voor m'n verjaardag! In het bijgeleverde schrijven lees ik dat een lieveheersbeestje 800 luizen per dag eet. Advies is dan ook om het huisje te plaatsen in de buurt van een plant met luizen... Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan; er is in onze tuin geen luis te vinden! Helaas ;-) Maar het huisje is schattig en die luizen gaan vast nog wel komen. Vanaf nu mogen mijn lieveheersbeestjesverzamelaars hun vondsten in deze pot stoppen (in plaats van in een jampot met gaten in het deksel)


In onze tuin staat sinds vandaag ook een tipitent! Sugarsnaps plantte ik bij een aantal staken, Oost-Indische kers zaaide ik bij een aantal andere staken. Stokbonen komen nog, daarvoor is het nog iets te vroeg. Vanuit ons raam kijken we precies in de opening van de tipi, daar staat een pot met tomatenplantjes. Het gaan mini rode en gele tomaatjes worden. Op de achtergrond zie je onze frambozenplanten. 


Bij het naar bed brengen van de kinderen kijken we van bovenaf in onze tuin. Leuk om al die verschillende kleuren te zien! Rose bloeit de appelboom, tulpen staan er in geel, rood en paars, blauwe druifjes, oranje afrikaantjes en al dat lichte groen!

1 opmerking:

Marieke zei

wat een heerlijke tuin! geniet ervan ;-)