zaterdag 25 mei 2013

kleurvoorkeur

Nadat we apart van elkaar dingen hebben ondernomen met de kinderen (mama met de meiden, papa met zoon), drinken we samen een kopje koffie buiten. Ik maak een foto van de beker van man met zwart vest als achtergrond... De reden? Ik vind de kleurcombinatie zwart/geel práchtig! Toen ik in Amsterdam ging wonen verfde ik een tafel zwart, daarna sponsde ik er met een grove spons gele vlekjes op. Bijzonder eigenlijk zo'n voorkeur, waar zou dat vandaan komen?


Ik maak nog wat foto's in huis ter illustratie;

ons kleinste kamertje
De deuren in ons huis varieren van zachtgeel tot zonnig geel, de drempels zijn overal zwart...



In servies zie je de 'kleur' zwart bijna nooit. Wel ken ik zwart/gele bloempotten. Ik koop ze nooit in de kringloop want met een plant erin zie je de gele binnenkant niet meer en zwarte bloempotten, dat vind ik dan weer niet zo. Ook zijn er zwart/geel emaille schaaltjes, als ik die tegenkom (wat nog niet betaalbaar is gebeurd) dan gaan ze zeker met me mee naar huis...


1 opmerking:

De Verdubbeldame zei

Erg Maja de Bij!