woensdag 8 augustus 2012

Creëren en breien

Met sommige wijsheden begin ik graag mijn dag! Voor dit kruisbeeld wat staat op een rotonde in Cadier en Keer zijn we speciaal even gestopt. Leef nú en niet in het verleden lees ik daar. Pluk de dag! In het boek van Susan Smit probeerde ik een frase te vinden die bij mij is blijven hangen, eentje die eigenlijk hetzelfde zegt als de tekst onder dit kruis. Ik kan het helaas niet terugvinden zo snel. Welke wijze vrouw het zei weet ik niet meer en dan is het lastig zoeken. De strekking was de volgende; Ieder mens bezit de gave om te creëren. Creëren is een rijkdom, een mens kan een verandering in gang zetten, iets veroorzaken. Toch is creëren niet vrijblijvend, bij creëren hoort namelijk ook verantwoordelijkheid dragen. Er komt een kettingreactie op gang waarin ook wel eens iets anders kan gaan dan de bedoeling was; Als inspirator moet je dat proberen op te lossen. (en wat ik dan heel mooi vind:) óf als dat niet lukt herstel je het zodra een soortgelijke situatie zich voordoet. Gewéldig! Laat de energie vooral stromen, laat je niet verlammen door missers. Omarm ze als zaken waarvan je kunt leren en ga door met het léven van je overtuigingen... Dat zie ik, in veel minder woorden, staan op dit kruisbeeld.


We rijden naar Maastricht en brengen een bezoek aan het Natuur Historisch Museum waar de kinderen fossielen mogen zoeken met een microscoop. Wij vermaken ons in het zonnetje in de Heemtuin. Ik heb heerlijk zitten breien met onderstaand wolletje. Toen ik het zag liggen in een winkeltje in Doesburg kon ik niet anders dan het meenemen want, al is mijn voorraad sokkenwolletjes groot genoeg, van deze bol werd ik wel héél erg blij. 




Geen opmerkingen: