woensdag 29 augustus 2012

ieder nadeel heeft zijn voordeel en 'Tuin5'

Ik heb een uurtje over en besluit met de plukstok op pad te gaan. Als het appeltijd is is het ook stoofperentijd! Ik had natuurlijk wel gehoord van de slechte perenoogst in Nederland maar had, heel optimistisch, bedacht dat dat voor 'mijn' perenboom niet op zou gaan. Aangekomen bij de perenboom blijkt toch niets minder waar... hingen de takken vorig jaar nog zwaar naar beneden en vulde ik daar m'n tassen zonder enige moeite, dit jaar is het anders; geen peer te bekennen.


Ik stap weer op mijn fiets en er overvalt mij een heerlijke rust! Ik stond al in de startblokken om de inmaakcaravaan weer in werking te stellen maar nu... ben ik vrij! De stoofpeertjes van vorig jaar die al klaarstonden om regelmatig opgegeten te worden kunnen weer bij de voorraad. We gaan extra van ze genieten. Volgend jaar beter!


Dan nog de aankondiging van een leuke markt waar Pluk de Stad zich komende zondag zal laten zien; http://www.tuin5.nl/ We hopen op zonneschijn en een mooi plekje in de boomgaard!

Geen opmerkingen: