zondag 5 augustus 2012

werk eraan en maak er deel van uit!


Heel Limburg staat vol met fruit- en notenbomen. Gek dat me dat al die jaren dat we hier komen nooit eerder is opgevallen. In Vaals eten we bij de Zwarte Madonna waar je in de zomermaanden in het weekend Surinaams kan eten, héérlijk! We kijken op deze reuze stukken fruit, de blikvanger van een fruitkweker waar we ook uit een automaat 2 flessen puur perensap halen en opdrinken op een bankje tussen de kruiswegbeelden. 


De afgelopen dagen heb ik gelezen in 'wijze vrouwen' van Susan Smit. Ze doet daarin verslag van gesprekken die ze heeft gevoerd met bekende wijze vrouwen zoals Majoor Bosshard, prinses Irene, Jane Goodall, Isabel Allende en vele anderen. Haar indrukken beschrijft ze en in het verlengde ook delen van haar eigen spirituele weg die ze, als heks, bewandelt. Ik moet zeggen dat dat heksthema mij in eerste instantie deed twijfelen of ik verder wilde lezen. Ik voelde weerstand maar was toch nieuwsgierig naar de geinterviewde vrouwen.

En ach, door hekserij kan ik heenkijken, de inzichten die voorbij komen zijn vooral interessant. Ik denk dat ik het boek nog eens ga lezen maar dan met pen en papier in de aanslag.
Eén ding maakte op mij grote indruk omdat ik denk dat het waar is en ook stimuleert om in actie te komen; Ike West (spiritueel leidsvrouw, schrijfster en docente) zei; 'Ga niet zitten wachten tot er verbeteringen komen, werk eraan en maak er deel van uit'.

Dat is er één voor in een lijstje wat mij betreft!

Voor nog meer vakantieboek'verslagen' kun je, als je dat leuk vindt, eens kijken op Henk zijn blog; www.hvnthf.wordpress.com

Geen opmerkingen: